Prázdninový kvíz – Business etiketa

Milí návštěvníci portálu www.toplektori.cz,
je tu doba dovolených a prázdnin ... a tak jsme se rozhodli trochu odlehčit i náš web a nabídnout Vám prázdninový kvíz. Víte, kdo nastupuje první do taxíku, nebo jak se zachovat, když kolega v práci telefonuje... ?
Přeji Vám pěknou zábavu

Za tým portálu
Olga Cechlová

1) Důvěra
Diskutujete s kolegou o problému v jeho kanceláři, když zazvoní telefon. Kolega zvedne telefon a začne mluvit s volajícím, aniž by si zjistil, jak dlouho bude hovor trvat. Co byste měli udělat?

A) Přilákat pozornost kolegy s gestem a dotázat se, zda máte jít a vrátit se později.
B) Snažit se o oční kontakt s kolegou a dotázat se, zda byste měli jít a vrátit se později.
C) Zůstanete, kde jste, a ukazujete, že máte zájem o hovor.
D) Zůstanete, kde jste a začnete předstírat, že zkoumáte své poznámky, abyste ukázali, že máte co dělat, zatímco kolega mluví.

2) Projev
Byli jste pozváni k účasti na schůzce spolu se dvěma kolegy z Vaší firmy, kteří jsou „seniornější“ než Vy. Setkání je v kancelářích nového klienta Vaší firmy. Jde o úvodní setkání a účastni budou rovněž dva zástupci od nového klienta. Účelem setkání je počáteční diskuse o věci, o které moc nevíte, ale určité povědomí máte. Kdy a jak intenzivně byste se měli zapojovat na schůzce?

A) Měli byste mluvit co nejdříve od počátku jednání a tu a tam klást otázky.
B) Měli byste mluvit, jen když Vás vyzvou. Zkušení kolegové z Vaší firmy mají větší právo mluvit a mohou jistě mluvit s větší autoritou a zkušeností než Vy.

3) Oční kontakt
Oční kontakt je jedním z nejdůležitějších komunikačních nástrojů při jednání s lidmi. Udržováním očního kontaktu během konverzace ukazujete respekt a zájem o to, co druhá osoba říká, a dává partnerům pocit upřímnosti a vstřícnosti z Vaší strany. Ale jakou intenzitu očního kontaktu zvolit k lidem v podnikatelském prostředí?

A) Během obchodního rozhovoru byste měli mít trvalý oční kontakt. Pokud nemáte, budete působit vyhýbavě nebo tak, že Vás nezajímá, co ostatní říkají.
B) Během obchodního rozhovoru byste měli udržovat oční kontakt 60-70 procent času.
C) Během obchodní konverzace byste měli hledět do očí tu a tam. Ale ne více než 20-30 procent času. Více pozornosti by mohlo způsobit nepříjemné pocity v druhé osobě.

4) Automobilová etiketa
Taxi, které jste objednali, přijíždí a spolu s Vámi budou cestovat i dva senior právníci z Vaší firmy. Jak se budete blížit k vozu, tak přemýšlíte, kdo by měl vstoupit do vozu první a kde byste měli sedět Vy.

A) Měli byste pozvat kolegy ke vstupu do taxi první a nechat je vybrat si sedadlo, kterému dávají přednost.
B) Ten, kdo objednával taxi by měl nasedat první a sedí za řidičem, takže může snadno dávat pokyny.
C) Neexistují žádná pravidla etikety pro tuto situaci. Nemusíte se starat o to, kdo by měl vstoupit do vozu první a kde byste měli sedět.

5) Kabátová etiketa
Dorazili jste do firmy svého klienta a jste požádáni vyčkat jeho příchodu ve vstupní hale, aby Vás zástupce Vašeho klienta mohl přijít vyzvednout. Co udělat s kabátem, zatímco čekáte?

A) Necháte si ho na sobě.
B) Sundáte si jej.


Posílejte požadavky bez registrace:

Fotografie Petra Škopková

Petra Škopková
project manager

huplikova@toplektori.cz
+420 241 407 043
+420 777 734 946


Uživatelská nabídka


Kontakt

Duplicate entry '16777215' for key 'PRIMARY'